آموزش از بین بردن خراش روی چرم مصنوعی

آیا می خواهید بدانید که چگونه خراش روی چرم مصنوعی را ترمیم کنید؟ آیا چرم مصنوعی پوسته می شود؟ آیا امکان ترمیم چرم مصنوعی وجود دارد؟ بهترین ترفند تمیز کردن چرم مصنوعی چیست؟ اگر به دنبال راهکارهایی برای ترمیم چرم هستید، در ادیم چرم همراه ما بمانید زیرا میخواهیم آموزش از بین بردن خراش روی چرم مصنوعی را به شما عزیزان ارائه دهیم.

چرم مصنوعی که به آن چرم صنعتی نیز گفته می شود نوعی متریال است که در کارخانه ها با استفاده از مواد شیمیایی و پلیمرهای مخصوص تولید می شود و ظاهری شبیه به چرم طبیعی دارد. با روی کار آمدن این نوع چرم، استفاده از انواع چرم طبیعی در جهان کاهش یافته است و از انواع مصنوعی چرم در زمینه های بسیار بیشتری استفاده می شود.

چرم مصنوعی از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است اما در صورتی که به خوبی از آن مراقبت نشود، امکان آسیب دیدن، خراش پیدا کردن، ترک خوردن و … وجود دارد. از این جهت آموزش از بین بردن خراش روی چرم مصنوعی می تواند برای علاقه مندان به چرم اهمیت زیادی داشته باشد.

آیا امکان ترمیم چرم مصنوعی وجود دارد؟

خوشبختانه چرم صنعتی جزو متریالی است که امکان ترمیم آن وجود دارد و در اغلب مواقع میتوان مشکل هایی که در چرم ایجاد می شود را برطرف کرد و آن را به وضعیت عادی باز گرداند. چنانچه از چرم به خوبی مراقبت شود، معمولا نیاز به ترمیم پیدا نمی کند و ماندگاری آن بسیار زیاد می شود اما در مواقعی که مراقبت از چرم به خوبی انجام نشود هم میتوان ترمیم آن را انجام داد.

لازم به توضیح است که انواع گونه های چرم مصنوعی از میزان دوام متفاوتی برخوردار هستند و برخی از آنها با سرعت بیشتری دچار خراش و آسیب می شوند.

آموزش از بین بردن خراش روی چرم مصنوعی
آموزش از بین بردن خراش روی چرم مصنوعی

آموزش از بین بردن خراش روی چرم مصنوعی

بهترین راهکارهایی که برای از بین بردن خراش از روی چرم مصنوعی می توانید به کار ببرید، از قبیل زیر هستند:

وصله کردن چرم مصنوعی

در صورتی که خراش ایجاد شده بر روی چرم بسیار عمیق و وسیع باشد، بهترین راه برای ترمیم آن، وصله کردن چرم است. به عبارت دیگر خراش های خیلی وسیع را تنها با وصله کردن میتوان برطرف کرد. وصله کردن چرم خراشیده شده را میتوانید خودتان با استفاده از نخ و سوزن انجام دهید و یا آن را به خیاطان چرم دوز بسپارید تا به بهترین شکل رفو را برای شما انجام دهند.

استفاده از پولیش ناخن

یکی از راهکارهای بسیار ساده و مناسب برای خراش های سطحی ایجاد شده بر روی چرم مصنوعی، به کار بردن پولیش ناخن است. با استفاده از پولیش ناخن میتوانید به راحتی خراش ها را برطرف کنید و سطح چرم را صاف و یکدست نمایید.

به این منظور باید کمی پولیش ناخن که همرنگ با چرم مورد نظر شما باشد را بر روی چرم بمالید و آن را یکدست نمایید.

استفاده از واکس چرم

واکس چرم متریالی است که میتوانید برای از بین بردن خراش روی چرم مصنوعی مورد استفاده قرار دهید. واکس چرم را میتوانید به صورت حاضری از فروشگاه های فعال در زمینه چرم تهیه کنید و به راحتی آن را مورد استفاده قرار دهید و خراش های سطحی را ناپدید کنید.

لازم به توضیح است که واکس چرم نه تنها برای خراشیدگی های سطحی مناسب است بلکه در جهت برطرف کردن خراش های عمیق نیز میتوان آن را به کار برد.

استفاده از باد گرم سشوار

یک راهکار بسیار ساده و آسان که برای برطرف کردن خراش روی چرم میتوانید استفاده کنید، به کار بردن باد گرم سشوار است. باد گرم سشوار را بر روی قسمت های آسیب دیده بگیرید و سطح چرم را به آرامی ماساژ دهید. این کار میتواند به صورت قابل توجهی خراشیدگی ها را از بین ببرد. اما توجه داشته باشید که باد گرم سشوار باید متعادل باشد و نباید گرمای خیلی زیادی داشته باشد. چنانچه باد سشوار دست شما را بسوزاند، گرمای آن برای چرم نیز زیاد است و باید فاصله آن را از چرم بیشتر کنید یا دمای آن را کمتر نمایید.

استفاده از سرکه سفید

شاید برایتان عجیب به نظر برسد که سرکه سفید نیز در زمینه برطرف کردن خراش های ایجاد شده بر روی چرم مسمر ثمر واقع می شود. سرکه سفید در خانه اغلب شما عزیزان یافت می شود و به کمک آن به راحتی میتوانید خراش ها را محو کنید. به این منظور کافی است تا کمی سرکه سفید را به کمک گوش پاک کن بر روی نواحی آسیب دیده چرم بزنید و سپس اجازه دهید تا سرکه بر روی چرم کاملا خشک شود.

در ادامه از واکس بی رنگ برای صیقل دادن چرم استفاده کنید تا مراحل ترمیم چرم مصنوعی با این روش پایان یابد.استفاده از این راهکار در جهت برطرف کردن خراش کیف و کفش بسیار مناسب است.

استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون یک نوع روغن طبیعی گیاهی است که در اکثر خانه ها یافت می شود و به کمک آن میتونید خراش های ایجاد شده بر روی چرم مصنوعی را کاهش دهید و وضعیت انها را بهبود بخشید. به این منظور کافی است تا روغن زیتون را با استفاده از یک پنبه بر روی بخش های آسیب دیده چرم بمالید و اجازه دهید که روغن به خورد چرم برود.

سخن پایانی

آموزش از بین بردن خراش روی چرم مصنوعی و ترمیم چرم مصنوعی را در اختیار شما عزیزان گذاشتیم تا در صورت بروز چنین مشکلاتی امکان ترمیم آن را داشته باشید. از طریق ادیم چرم می توانید بهترین انواع چرم مصنوعی را تهیه کنید و در راستای امور مورد نظر خود به کار ببرید.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید تا راهنمایی های بیشتری در اختیار شما هموطنان عزیز قرار دهیم.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه