آیا می دانید تفاوت چرم طبیعی و مصنوعی چیست؟ چرم مصنوعی بهتر است و یا چرم طبیعی؟

چرم یکی از پرطرفدارترین متریال هایی است که در تولید محصولات مختلف از آن استفاده می شود و کاربرد بسیار زیادی در جوامع انسانی دارد. به صورت کلی استفاده از چرم توسط انسان قدمت بسیار زیادی دارد و اولین کسانی که از چرم طبیعی به منظور برطرف کردن نیازهای خود استفاده کرده اند، انسان های نخستین بوده اند که این موضوع نشان دهنده اهمیت چرم در زندگی انسان ها است.

امروزه چرم را میتوان در دو نوع طبیعی و یا صنعتی تهیه کرد و مورد استفاده قرار داد که در مجموعه چرم ادیم به بررسی این دو نوع چرم و تفاوت های موجود در بین آنها خواهیم پرداخت.

تفاوت چرم طبیعی و مصنوعی

چرم طبیعی و مصنوعی تفاوت های بسیار زیادی با هم دارند که برای آشنایی و شناخت هر یک از آنها به بررسی مسائل زیر می پردازیم تا این دو نوع چرم را بهتر بشناسید:

تفاوت در نحوه تولید آنها

چرم طبیعی که به آن چرم حیوانی نیز گفته می شود، از پوست جانداران مختلف مانند: گاو، گوسفند، گاومیش، کروکودیل، مار و … به دست می آید در حالی که چرم مصنوعی که به آن چرم صنعتی و یا چرم غیر طبیعی نیز گفته می شود، با استفاده از مواد صنعتی یعنی پلاستیک، پارچه، پلی اورتان و … تولید می گردد.

تفاوت در تاثیرات منفی بر روی محیط زیست

با توجه به اینکه برای تولید چرم طبیعی باید حیوانات ذکر شده کشته شوند تا بتوان از پوست آنها چرم تولید کرد، می توان گفت که استفاده از چرم طبیعی باعث آسیب دیدن محیط زیست می شود و سلامتی جانداران کره زمین را به خطر می اندازد و حتی گسترش استفاده از چرم طبیعی در جهان می تواند باعث منقرض شدن این جانداران گردد.

اما برای تولید چرم مصنوعی نیازی به کشتار جانداران زنده نیست و هیچ آسیبی به این شکل به محیط زیست وارد نمی گردد.

تفاوت در قدمت

قدمت استفاده از چرم طبیعی توسط انسان ها به 1200 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد که از آن زمان تا کنون سالیان بسیار زیادی گذشته است و از این جهت می توان گفت که چرم طبیعی از قدیمی ترین متریالی است که توسط انسان ها به عنوان پوشش و یا برای امور دیگر استفاده می شده است؛ اما چرم مصنوعی و استفاده از آن توسط بشر قدمت خیلی زیادی ندارد بلکه مدت زمانی در حدود 100 سال از به کار بردن این نوع چرم در جهان زمان می گذرد.

تفاوت در قیمت و هزینه

تفاوت چرم طبیعی و مصنوعی علاوه بر موارد ذکر شده در فوق، به تفاوت در قیمت و هزینه نیز مربوط می شود زیرا چرم های حیوانی بسیار گران قیمت هستند و برای تهیه چرم خام آنها و یا محصولات مختلفی که به واسطه چرم طبیعی ساخته شده اند باید هزینه بسیار زیادی را صرف کرد که پرداخت این هزینه از عهده هر انسانی بر نخواهد آمد بلکه فقط افراد ثروتمند قادر به استفاده از چرم حیوانی هستند و به همین دلیل چرم حیوانی توسط سلبریتی ها به وفور استفاده می شود.

این موضوع در حالی است که چرم مصنوعی از قیمت و هزینه کمتری در مقایسه با انواع طبیعی برخوردار است و امکان استفاده از آن توسط افراد مختلف بیشتر خواهد بود. با این وجود تمامی محصولاتی که از چرم صنعتی تولید شده باشند نیز قیمت پایین تری خواهند داشت.

تفاوت در دوام و ماندگاری

یکی از مهم ترین مسائلی که در تفاوت چرم طبیعی و مصنوعی باید به آن توجه کنید، تفاوت در دوام و ماندگاری این دو نوع چرم است؛ چرم های طبیعی از دوام و ماندگاری فوق العاده زیادی برخوردار هستند که به گونه ای که حتی بیش از 30 سال می توانید یک محصول تولید شده توسط چرم حیوانی را برای خود نگهداری کنید.

اما چرم های غیر طبیعی از این میزان ماندگاری و دوام برخوردار نیستند و در مدت زمان کمتری دچار زوال می شوند و قابلیت های خود را از دست می دهند. به صورت کلی زمانی که تاریخ انقضای چرم مصنوعی پایان می یابد، به شکل پوسته پوسته تبدیل می شود و ظاهر آن تغییرات اساسی پیدا می کند.

 

تفاوت درمحبوبیت

چرم طبیعی و مصنوعی از نظر میزان محبوبیت در میان انسان ها نیز با هم متفاوت هستند زیرا در بین انسان ها اکثرا به چرم طبیعی علاقه دارند و فقط گروهی از افراد که با کشتار حیوانات به دلیل تولید چرم مخالف هستند، از چرم طبیعی استقبال نمی کنند.

در واقع یونیک بودن و خاص بودن چرم طبیعی باعث ایجاد محبوبیت آن درمیان انسان ها می شود زیرا هر کسی توانایی تهیه آن را ندارد و به عنوان یک محصول گران قیمت شناخته می شود؛ درست همانند جواهرات اصل که محبوب تر از جواهرات تقلبی و بدل هستند و بیشترین محبوبیت را دارند، چرم طبیعی نیزاز چنین جایگاهی برخوردار است.

 

چرم طبیعی بهتر است و یا چرم مصنوعی

در رابطه با این موضوع که چرم طبیعی بهتر است و یا مصنوعی باید خدمت شما عزیزان بگوییم که امروزه با افزایش توجه جوامع مختلف به محیط زیست و به منظور جلوگیری از آسیب دیدن حیوانات و محیط زیست ما انسان ها، سعی بر آن می شود که چرم غیر طبیعی و مصنوعی جایگزین چرم طبیعی شود و تنها این موضوع است که باعث می شود تا چرم مصنوعی را به عنوان گزینه بهتری در مقایسه با انواع طبیعی در نظر گرفت.

از این جهت کشورهای مختلف در سراسر جهان سعی بر آن دارند که با افزودن به قابلیت ها و ویژگی های مثبت چرم مصنوعی، آن را جایگزین چرم طبیعی کنند تا دیگر هیچ وقت برای استفاده از چرم نیازی به کشتار حیوانات نباشد.

کلام پایانی

بر اساس تفاوت چرم طبیعی و مصنوعی که برای شما عزیزان در ادیم بررسی کردیم،

چنانچه قصد دارید که از انواع چرم صنعتی به منظور اهداف مورد نظر خود استفاده کنید، قادر به تهیه انواع آن از مجموعه ادیم هستید.

چرم ادیم بیش از 17 سال در زمینه واردات و عرضه چرم صنعتی در کشور ما فعالیت دارد که خدمات و محصولات خود را به شکل اینترنتی و حضوری به شما هموطنان عزیز ارائه می دهد.

  • admin
  • دی 24, 1401
  • 3440 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه