شستشوی چرم مصنوعی

شستشوی چرم مصنوعی به صورت اصولی سوالی است که همه افراد معمولاً درگیر آن هستند؛ چرا که اکثر افراد جامعه ترجیح می‌دهند از وسایل چرمی استفاده کنند.

شستن لباس‌ها یا کیف و کفش چرمی معمولا قواعد خاصی دارد و بهتر است که سرخود اقدام به شستشوی آنها نکنید ما در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه شستشوی صحیح چرم مصنوعی با شما صحبت کنیم بنابراین توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نحوه شستن چرم مصنوعی در خانه

برای شستن چرم مصنوعی پوست ماری در خانه بهتر است که از مخلوط آب و صابون استفاده کنید برای این کار تشت بزرگی را روی زمین قرار داده و آب ولرم داخل آن بریزید دقت کنید که نباید آب داغ باشد در مرحله بعدی چند قطره مایع ظرفشویی را به آب ولرم اضافه کرده و آن را مخلوط کنید.

با این محلول شما می‌توانید کاپشن کیف یا حتی چرم مصنوعی را شستشو دهید و مطمئن باشید که هیچ آسیبی نمی‌بیند سعی کنید که به هیچ عنوان از شوینده‌های قوی استفاده نکنید چرا که در این صورت ممکن است چرم مصنوعی دچار آسیب جبران ناپذیری شود.

روش شستن کاپشن چرم با ماشین لباسشویی

برای شستن چرم مصنوعی در ماشین لباسشویی بهتر است که از پودر ماشین کمک نگیرید در واقع قبل از شستشوی چرم‌ مصنوعی مانند لباس‌های چرمی بهتر است که دکمه‌های آن را ببندید یا در صورتی که لباس دارای زیپ از زیپ آن را تا انتها بسته و سپس داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.

مقدار کمی مایع مخصوص شستشوی لباس چرمی را داخل ماشین لباسشویی ریخته و دور چرخش آن را در پایین‌ترین حالت خود قرار دهید دقت کنید که بعد از شستشوی کامل بهتر است لباس چرمی به صورت صاف آویزان شده و خشک شود سعی کنید که به هیچ عنوان لباس را مچاله نکنید.

شستشوی چرم مصنوعی
شستشوی چرم مصنوعی

شستن کفش چرم مصنوعی

بسیاری از کفش‌ها را می‌توانید با استفاده از ماشین لباسشویی تمیز کرده و دوباره استفاده کنید اما توجه کنید که کفش‌ های ساخته شده از پوست دباغی شده مانند کفش چرم مصنوعی ورنی را نمی‌توانید با استفاده از ماشین لباسشویی شستشو دهید و بهترین راه برای تمیزی آن استفاده از روش‌های دستی است.

4 راه از بین بردن چروک چرم مصنوعی

با وجود اینکه شما در همه ایام سال نمی‌توانید از چنین لباس‌هایی استفاده کنید بنابراین ممکن است که آنها را طولانی مدت درون کمد لباس قرار دهید و ممکن است که لباس چرم ورنی شما مچاله شده باشند.

اما از بین بردن چروک آنها از جمله از بین بردن چروک کیف چرم مصنوعی با قواعدی همراه است که ما در این قسمت سعی داریم به صورت کامل در مورد آنها توضیح دهیم.

  • سشوار

برای رفع چروک کاپشن چرم بهتر است که سشوار را در فاصله حدود ۳۰ سانتی‌متری و با فاصله بیشتر از آن قرار داده و به آرامی سشوار را حرکت دهید توجه کنید که اگر روی یک نقطه چند دقیقه تمرکز کنید ممکن است که بافت لباس چرم پوشاک شما به شدت آسیب ببیند.

طرز شستن لباس چرم مصنوعی

بنابراین به دقت فاصله آن را حفظ کنید علاوه بر آن می‌توانید از دست خود کمک گرفته و لباس را صاف کنید در این صورت می‌توانید سریع‌تر به نتیجه دلخواه خود برسید.

  • اتو

شاید استفاده از اتو به نظر شما عجیب باشد چرا که استفاده از اتو ممکن است که سریعا پارچه آن را بسوزاند اما بهتر از توجه کنید که درجه‌های حرارت بسیار کم می‌توان برای از بین بردن چروک این نوع لباس استفاده کرد.

فقط دقت کنید که حرارت آن را زیاد نکنید چرا که در این صورت ممکن است بافت لباس شما آسیب ببیند دیگر نتوانید از آن استفاده کنید.

  • اسپری آب

بعضی از افراد اطلاعی از اسپری آب جهت رفع چروک لباس‌های چرم کروکو ندارند برای این کار بهتر است که آب ولرم را داخل ظرفی ریخته و روی قسمت‌هایی که چروک شده اسپری کنید دقت کنید که بهتر است آب داغ نبوده و از ابزارهای دیگری نیز استفاده نکنید.

چرا که استفاده از اسپری‌های آب بسیار راحت بوده و از پیچیدگی خاصی برخوردار نیست.

  • نرم کننده‌های لباس

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که نرم کننده‌های لباس مخصوص خوشبو شدن لباس‌ها ایجاد شدند در صورتی که شما برای صاف شدن چروک لباس خود نیز می‌توانید از آنها استفاده کنید.

برای این کار مقداری از نرم کننده را روی لباس ریخته و سپس آن را با یک دستمال نمدار تمیز کنید البته دقت کنید که نباید نرم کننده لباس بعد از پاک شدن روی آن باقی بماند.

شستن کفش چرم با اب
شستن کفش چرم با اب

نکات مهم در طرز شستن لباس چرم مصنوعی

این نکات شامل:

  • توجه کنید لباس‌هایی که از پوست دباقی شده به دست آمدند تفاوت بسیار زیادی با هم دارند بنابراین پاک کردن هر کدام از آنها متفاوت از دیگری است.
  • در صورتی که اطلاعی از نوع لباس چرم خود ندارید می‌توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید چرا که اگر روش های گفته شده را برای همه لباس‌های با پوست دباغی شده به کار بگیرید ممکن است که به آن آسیب بزنید.
  • سعی کنید به هیچ عنوان برای خشک شدن این نوع لباس‌هایتان از نور خورشید کمک نگیرید.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم در مورد شستشوی چرم مصنوعی و از بین بردن چروک آن صحبت کنیم در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری کسب کنید یا قصد خرید چرم نوبوک و چرم اشبالت یا چرم جیر را دارید، می‌توانید با مجموعه ادیم چرم به صورت آنلاین یا تلفنی در ارتباط باشید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه