چرم pu

چرم pu پی یو چیست؟ pu مخفف چیست؟ سالیان بسیار زیادی است که چرم مصنوعی در انواع مختلف آن جایگاه وسیعی در سراسر جهان پیدا کرده است و به وفور مورد استفاده قرار می گیرد؛ با روی کار آمدن چرم مصنوعی کاربرد چرم طبیعی کاهش یافته است تا از آسیب وارد شدن به محیط زیست به دلیل استفاده از چرم طبیعی جلوگیری شود.

چرم مصنوعی که در زمینه های مختلف به کار برده می شود، انواع مختلفی دارد که یکی از مهمترین انواع آن را میتوان تحت عنوان چرم pu شناخت و ویژگی های آن با سایر انواع چرم مصنوعی متفاوت است.

اگر قصد دارید که در رابطه با هر یک از این مسائل اطلاعاتی به دست آورید، در ادیم چرم ما را همراهی کنید.

چرم pu پی یو چیست؟

چرم pu پی یو که به آن  چرم پلی اورتان نیز گفته می شود، یکی از مهمترین و پرکاربردترین انواع چرم مصنوعی است که آن را از نوعی پلیمر به نام ترموپلاستیک تهیه می کنند.

از آنجایی که چرم pu یک نوع چرم کاملا مصنوعی است و هیچ ماده طبیعی در آن به کار نرفته است، آن را به عنوان چرم وگان نیز می شناسند. لازم به توضیح است که برای تولید این نوع چرم، پلی اورتان را به تنهایی استفاده نمی کنند بلکه آن را بر روی لایه زیرین می کشند.

Pu مخفف چیست؟

در ادامه مطالب ذکر شده در بخش فوق باید بگوییم که pu  مخفف پلی اورتان است که در زبان انگلیسی آن را به صورت PolyUrethane می نویسند. از آنجایی که چرم پی یو از پلی اورتان گرفته می شود و در زبان انگلیسی به این شکل نوشته می شود، آن را بر اساس حروف اول پلی اورتان نامگذاری کرده اند.

چرم pu
چرم pu

کاربرد چرم pu پی یو چیست؟

چرم پی یو که کاربرد بسیار وسیعی در جهان دارد، در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که مهمترین کاربرد چرم pu پی یو را میتوان از قبیل زیر در نظر گرفت:

  • تولید انواع گونه های کفش
  • تولید کفپوش صندلی
  • تولید انواع پوشش های کف
  • تولید انواع چرم مصنوعی کیف
  • تولید روکش صندلی خودرو
  • تولید مبلمان
  • و…

با 8 مزیت استفاده از چرم pu پی یو آشنا شوید!!

به کار بردن پی یو در صنعت های مختلف با مزایایی همراه است که مهمترین مزایای آن از قبیل زیرند:

  • برخوردار بودن از تنوع بسیار زیاد در رنگبندی و طرح
  • مقرون به صرفه بودن چرم پی یو
  • عدم آسیب رساندن این نوع چرم به طبیعت
  • کاملا وگان وغیر طبیعی بودن چرم pu
  • سهولت در نظافت کردن این نوع چرم
  • عدم خشک شدن پی یو به مرور زمان
  • برخوردار بودن از دوام و انعطاف پذیری بالا
  • امکان استفاده از آن در صنایع مختلف
  • و…

چرا محبوبیت چرم پی یو کمتر از چرم طبیعی است؟

با توجه به اینکه چرم پی یو از شرایط و ویژگی های بسیار مناسبی برخوردار است، اما به اندازه چرم طبیعی مورد استقبال قرار نمی گیرد و بسیاری از مردم هنوز به کار بردن چرم طبیعی را ترجیح می دهند.

علت این موضوع را میتوان این چنین بیان کرد که چرم طبیعی در مقایسه با انواع pu به میزان بیشتری شیک و لوکس است و یک نوع منحصر به فرد و بسیار گران قیمت چرم محسوب می شود.

منحصر به فرد بودن چرم طبیعی در واقع علتی است که باعث می شود تا در مقایسه با چرم پی یو، طرفداران بیشتری داشته باشد.

چگونه میتوان چرم پی یو را از چرم طبیعی تشخیص داد؟ (3 راه آسان)

برای تشخیص آن که چرم از نوع مصنوعی پی یو است و یا طبیعی راهکارهای مختلفی وجود دارد که برخی از انواع راهکارهای آن را میتوان از قبیل زیر در نظر گرفت:

1) بو کردن چرم:

بو کردن چرم مهمترین راهکاری است که میتوانید برای شناسایی این دو نوع چرم مختلف انجام دهید. زیرا چرم pu از بویی همچون مواد پلاستیکی و شیمیایی برخوردار است در حالی که چرم طبیعی این چنین نیست.

2) بررسی سطح چرم:

راهکار دیگری که در این زمینه میتوانید به کار ببرید، بررسی سطح چرم است. چرم پی یو از سطحی مصنوعی و یک دست برخوردار است که تمامی بخش های آن یکسان و طرح دار هستند در حالی که چرم طبیعی هیچ گونه حالت تصنعی ندارد و منافذ پوستی و تفسی آن کاملا مشخص است.

تولید چرم مصنوعی پلی یورتان

3) تست آب:

چرم پی یو و طبیعی در تماس با آب نیز شرایط متفاوتی دارند و زمانی که قطرات آب بر روی چرم طبیعی بریزد به آن جذب می شود در حالی که آب در چرم pu نفوذ نمی کند و از روی آن رد می شود.

با استفاده از این سه راهکار ذکر شده به راحتی میتوانید تفاوت چرم پی یو و طبیعی را دریابید و این دو را از هم تشخیص دهید.

خرید چرم pu

برای خرید چرم pu می توانید از طریق فروشنده های داخلی در کشور اقدام کنید که عرضه کننده این نوع چرم محسوب می شوند. چرم pu به صورت وارداتی نیز در کشور موجود است که مجموعه ادیم چرم یکی از بهترین عرضه کنندگان و وارد کنندگان این نوع چرم به حساب می آید؛

از طریق ادیم چرم میتوانید به بهترین شکل ممکن چرم پی یو را تهیه کنید و در راستای اهداف خود مورد استفاده قرار دهید. لازم به توضیح است که این مجموعه علاوه بر چرم پی یو، انواع دیگر چرم مصنوعی را نیز که از مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند و به صورت وارداتی تهیه می شوند را هم در اختیار شما هموطنان عزیز قرار داده است.

برای خرید چرم pu از طریق این مجموعه میتوانید به صورت حضوری و یا آنلاین اقدام کنید و سفارش خود را به ثبت برسانید.

چرم پلی اورتان چیست؟

چرم PU پلیم چرم مصنوعی ساخته شده از پلی اورتان است که نوعی پلاستیک است. این 100 درصد گیاهی است زیرا برخلاف چرم طبیعی، پوست حیوانی ندارد.

اگر می خواهید مطمئن شوید که هیچ حیوانی در ساخت محصولات شما آسیبی ندیده است، فقط مطمئن شوید که چیزی که خریداری می کنید دارای چرم مخلوط نشده باشد، از جمله چرم دوی کاست که دارای پوست حیوانات است.

در حالت کلی دو نوع چرم PU وجود دارد:

  • تمام مصنوعی 
  • نیمه مصنوعی

همچنین به ترتیب به عنوان چرم 100 درصد PU یا چرم تقسیم شده نیز شناخته می شود.

چرم نیمه مصنوعی PU از پایه چرم طبیعی با مخلوط پلاستیک خشک شده PU در بالا ساخته شده است. چرم تمام مصنوعی PU دارای یک پوشش پلاستیکی است که روی یک پارچه پایه استفاده می شود که معمولاً بیشتر پلاستیک یا پلی استر است. فقط گزینه فول مصنوعی کاملا وگان است.

 قیمت چرم pu

نسخه‌های PU اصطلاح «چرم» را به کار می‌برند – مانند چرم مصنوعی و چرم گیاهی

اینها عموماً 100 درصد پلاستیک هستند و برخی از چرم‌های گیاهی … معمولاً با کیفیت‌تر و گران‌تر تلقی می‌شوند، از این رو، شرکت‌ها می‌توانند آن‌ها را با قیمت بیشتری به فروش برسانند.» به طور مشابه، در روکش‌های خودرو، [بعضی] صندلی‌های «چرمی» در واقع فقط پلاستیکی هستند، با این حال به نظر زیباتر می‌آیند، و سپس می‌توانند برای «صندلی‌های چرمی» هزینه بیشتری بپردازند.»

سخن پایانی

چرم pu پی یو از بهترین انواع چرم برای تولید کالاهای مختلف است که کاربرد بسیار زیادی در صنایع تولید محصولات چرمی دارد؛ تمامی کالاهایی که با استفاده از این نوع چرم ساخته می شوند از دوام و ماندگاری زیادی برخوردار هستند.

در صورت نیاز به خرید چرم پی یو از طریق مجموعه ادیم چرم که یکی از بهترین وارد کننده چرم مصنوعی در ایران است، به واسطه تلفن های تماس درج شده در سایت با ما ارتباط برقرار کنید تا همکاران شما را برای ثبت سفارش راهنمایی نمایند.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه