چگونه پارچه چرم را بدوزیم

چگونه پارچه چرم را بدوزیم؟ آیا دوخت چرم مصنوعی با چرخ خیاطی خانگی امکان پذیر است؟ چرم یک نوع متریال ضخیم است که از آن برای تولید و طراحی پوشاک، کیف و کفش استفاده می شود. از این جهت باید عملیات مربوط به دوخت آن در هر یک از این شرایط انجام شود و دوخت آن از آنجایی که با دوخت پارچه متفاوت است باید توسط چرم دوز و با چرخ مخصوص انجام شود.

از آنجایی که مجموعه ادیم چرم در زمینه فروش و عرضه بهترین انواع چرم مصنوعی فعالیت دارد، به بررسی این موضوع می پردازیم تا در زمینه دوخت چرم صحبت کنیم.

تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید.

پارچه چرم را به چه شکل بدوزیم؟

دوخت پارچه چرم در مقایسه با پارچه بسیار سخت تر است و به مهارت و تخصص نیاز دارد. به عبارت دیگر کسانی که تجربه دوخت پارچه را نداشته باشند قادر به دوخت چرم نخواهند بود و باید تحت آموزش انجام این کار قرار بگیرند.

از طرف دیگر هر نوع سوزن، چرم خیاطی و نخ بری دوخت و دوز با چرم مناسب نیست که باید به همه این موارد توجه داشت.

دوخت چرم مصنوعی با چرخ خیاطی خانگی

چرخ خیاطی خانگی انواع مختلفی دارد که هر یک از آنها شرایط متفاوتی دارند و نحوه کار کردن با آنها یکسان نیست. برخی از انواع چرخ خیاطی برای دوخت چرم مصنوعی مناسب هستند و با چک کردن تنظیمات چرخ میتوان از آن برای دوخت چرم مصنوعی نیز استفاده نمود. اما برخی از انواع دیگر چرخ های خانگی که قدیمی تر هستند برای انجام این کار مناسب نخواهند بود.

پس برای دوخت پارچه چرم حتما به این موضوع توجه کنید تا از اسیب رسیدن به چرخ خیاطی و پارچه چرمی شما جلوگیری به عمل آید.

دوخت چرم با چرخ خیاطی قدیمی

چرخ خیاطی انواع مختلفی دارد که به صورت صنعتی، خانگی و چرخ چرم دوزی شناخته می شوند. چرخ خیاطی معمولی که برای متداول ترین امور خیاطی به کار برده می شود برای دوخت پارچه چرم مناسب نیست و نمی توان از آن در این جهت بهره برد. بنابراین برای انجام عملیات چرم دوزی باید چرخ خیاطی مناسب در اختیار داشته باشید.

8 مورد از مهم ترین نکات دوخت پارچه چرم

چنانچه به نکات ذکر شده در زیر برای دوخت پارچه چرمی دقت کنید به بهترین شکل ممکن قادر به دوخت چرم خواهید بود و نتیجه خوبی دریافت خواهید کرد:

  • پایه دوخت چرخ خیاطی را بر روی پایه مخصوص چرم قرار دهید
  • از اصطلاک پارچه با پایه چرم بکاهید
  • میزان طول کوک ها را تغییر دهید
  • از سوزن های مخصوص برای چرم دوزی استفاده کنید
  • از نخ مخصوص چرم دوزی استفاده کنید
  • برای وصل کردن تکه های چرم به یکدیگر از چسب به جای سوزن استفاده کنید
  • پیش از شروع به دوخت به بررسی وضعیت چرخ بپردازید
  • دوخت را با آرامش و دقت انجام دهید
  • و…

طرز دوخت پارچه چرم

طرز دوخت پارچه چرم مصنوعی بسیار به دقت و مهارت نیازمند است اما با کمی مطالعه می توانید این مهارت را کسب کنید.

به این منظور ابتدا:

باید چرخ مناسب برای انجام این کار را تهیه نمایید و سپس بخشی از چرم که قصد دوخت آن را دارید با استفاده از وازلین چرب نمایید تا نرم تر شود و به شکل راحتی بتوان آن را دوخت.

طرز دوخت پارچه چرم مرحله اول
مرحله اول

پس از آن در مرحله دوم:

از نخ های ضخیم ابریشمی برای دوخت استفاده کنید که از استحکام کافی برخوردار باشد و با پایان یافتن مراحل دوخت چرم دچار آسیب نشود. در مرحله بعدی باید پایه مخصوص چرم دوزی را بر روی چرخ نصب کنید و از سوزن مناسب استفاده کنید.

طرز دوخت پارچه چرم مرحله دوم
مرحله دوم

در مرحله سوم:

با آغاز شدن زمان دوخت چرم مصنوعی سعی کنید که پارچه چرم را به آهستگی زیر چرخ جا به جا کنید و به جلو برایند تا موجب پاره شدن آن نشوید.

با رعایت کردن این اصول میتوانید به خوبی دوخت پارچه چرم را انجام دهید و عملیات دوزندگی چرم را به پایان برسانید.

طرز دوخت پارچه چرم مرحله سوم
مرحله سوم

برای دوخت پارچه چرم از چه سوزنی استفاده کنیم؟

همانطور که در بخش های فوق اشاره شد، سوزن چرم دوزی با پارچه دوزی متفاوت است و باید کلفت تر از سوزن های دوخت پارچه باشد. بهترین سوزن چرم دوزی را میتوان سوزن های شماره 11 الی 16 در نظر گرفت که از ضخامت و استحکام کافی برخوردار هستند و در طول مراحل دوخت مشکلی را ایجاد نمی کنند.

از طرف دیگر به کار بردن این سوزن ها موجب می شود که پس از پایان دوخت چرم ثبات و استحکام کافی در چرم وجود داشته باشد و دوخت های آن پاره نشوند.

بهترین سوزن چرم دوزی
بهترین سوزن چرم دوزی

کلام پایانی

چگونه پارچه چرم را بدوزیم؟ – بررسی هایی که پیرامون این موضوع انجام دادیم به شما عزیزان برای دوخت انواع چرم کمک می کند. چنانچه قصد دارید که چرم بیاله یا سایر انواع چرم مصنوعی خام را تهیه کنید از طریق ادیم چرم قادر به انجام این کار هستید و میتوانید چرم مناسبی تهیه کنید و در راستای دوخت کالای مورد نظر خود از آن استفاده نمایید.

در صورتی که به کسب هر گونه اطلاعات بیشتر نیازمند هستید، یا میخواهید دکوراسیون مبل چرم تهیه کنید، از طریق تلفن های تماس با ما در ارتباط باشید.

برچسب‌ها:,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه