ترمیم چرم مصنوعی را چگونه انجام دهیم

ترمیم چرم مصنوعی را چگونه انجام دهیم؟ خمیر ترمیم چرم مصنوعی چیست؟ چرم مصنوعی یکی از انواع چرم های موجود در بازار است که در مقایسه با چرم طبیعی کاربرد وسیع تری دارد و در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. میزان دوام و ماندگاری این چرم در مقایسه با چرم طبیعی کمتر است و از این رو در مواقع بیشتری به تعمیر و ترمیم آن نیاز می شود.

به همین دلیل کسب اطلاع از نحوه ترمیم چرم مصنوعی به عنوان موضوع حائز اهمیتی شناخته می شود که در ادیم چرم این مطلب را تحت بررسی قرار می دهیم.

چگونه چرم مصنوعی را ترمیم کنیم؟ (2 راهکار فوق العاده)

برای ترمیم چرم مصنوعی از راهکارهای مختلفی می توان استفاده کرد که مهمترین و بهترین راهکارها در این زمینه از قبیل زیر هستند:

1) وصله کردن چرم

یکی از ساده ترین راه هایی که برای ترمیم چرم صنعتی میتوان به کار برد، وصله کردن چرم است. در مواقعی که چرم صنعتی دچار پارگی شده باشد و بخشی از آن مخدوش گردیده باشد، میتوان آن را وصله کرد که برای انجام این کار میتوان از اشخاصی که در زمینه چرم دوزی فعالیت دارند و یا از خیاطان کمک دریافت کرد.

اما لازم به ذکر است که

ترمیم چرم مصنوعی با وصله تنها زمانی امکان پذیر است که فقط یک یا دو قسمت از سطح چرم دچار مشکل شده باشد و تمامی بخش های آن آسیب ندیده باشد.

2) استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون یکی از مواد طبیعی است که به کمک آن میتوان ترمیم چرم مصنوعی را انجام داد. استفاده از این روغن باعث می شود که چرم دوام و ماندگاری بیشتری پیدا کند، براق شود و بخش های آسیب دیده آن به میزان زیادی احیا شوند.

برای به کار بردن روغن زیتون در این زمینه کافی است تا پنبه ای را به روغن زیتون آغشته کنید و آن را بر روی چرم بمالید. این کار را برای تمامی بخش های چرم انجام دهید و اجازه دهید که روغن بر روی چرم صنعتی خشک شود. با انجام مداوم این کار میتوانید به دوام و ماندگاری چرم بیفزایید و زیبایی آن را حفظ کنید.

خمیر ترمیم چرم مصنوعی چیست؟

برای آنکه بتوان عملیات ترمیم چرم صنعتی یا ترمیم کاپشن چرم مصنوعی را انجام داد، مواد مختلفی در کارخانه ها تولید شده است که امکان احیا و ترمیم چرم صنعتی را راحت تر کرده اند. خمیر ترمیم چرم مصنوعی یکی از انواع محصولاتی است که در کارخانه ها به این منظور تولید می شود و در دسترس مردم قرار می گیرد.

ترمیم چرم مصنوعی
ترمیم چرم مصنوعی

خمیر ترمیم چرم مصنوعی را میتوانید از فروشگاه هایی که در زمینه چرم فعالیت دارند، تهیه کنید و با استفاده از آن عملیات ترمیم و یا مراقبت از چرم را انجام دهید.

لازم به توضیح است که

این محصول توسط کشورهای معتبر جهان تولید می شود و تاثیر چشم گیری بر روی وضعیت چرم می گذارد که البته برای خرید آن باید هزینه قابل توجهی بپردازید.

بیشتر بخوانید: آیا چرم مصنوعی پوسته می شود؟

اما اگر مایل به صرف هزینه خیلی زیاد در این رابطه نیستند، به کار بردن موارد ذکر شده در فوق برای شما گزینه مناسب تری خواهد بود.

تعمیر چرم پوسته شده چگونه است؟

با تمامی روش های ذکر شده در فوق میتوان ترمیم پوسته شدن کفش چرم مصنوعی و نحوه نگهداری چرم مصنوعی را نیز انجام داد و راهکارهایی که به آنها اشاره نمودیم، در این زمینه کارامد و مناسب هستند. اما علاوه بر آن راهکارهای دیگری نیز برای تعمیر چرم پوسته شده وجود دارد که عبارتند از:

1) استفاده از مایع ترمیم کننده

مایع ترمیم کننده در واقع یک نوع مایع محافظت کننده و ترمیم کننده است که برای جلوگیری از پوسته شدن چرم مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد و در بازار به فروش می رسد. استفاده از مایع ترمیم کننده نه تنها برای جلوگیری از آسیب دیدن چرم مورد استفاده قرار می گیرد بلکه به کمک آن میتوان آسیب هایی که در چرم ایجاد شده است را ترمیم نمود.

به همین دلیل

اگر با مشکل پوسته شدن چرم صنعتی رو به رو هستید، امکان استفاده از مایع ترمیم کننده چرم مصنوعی را خواهید داشت.

2) استفاده از رنگ تعمیر

رنگ تعمیر راهکار دیگری است که از طریق آن میتوانید به ترمیم کیف چرم پوسته شده بپردازید.

ترمیم چرم پوسته شده
ترمیم چرم پوسته شده

رنگ تعمیر معمولا برای ترمیم لباس های چرمی یا ترمیم پوسته شدن چرم مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد و قادر است تا خرابی های ایجاد شده بر روی چرم را بپوشاند و از دید پنهان کند. برای تعمیر و ترمیم لباس چرمی با استفاده از رنگ تعمیر باید آن را مطابق با رنگ لباس خود تهیه کنید.

در این خصوص

باید ابتدا سطح لباس را با پارچه نرم، آب و صابون تمیز کنید و سپس اجازه دهید که لباس خشک شود و رطوبت موجود بر روی آن از بین برود. در ادامه رنگ تعمیر را بر روی خرابی های چرم بمالید و آن را توزیع کنید تا رنگ بر روی لباس کاملا متعادل و یکدست شود.

این کار را باید به میزانی تکرار کنید که رنگ تعمیر با لباس یکدست شود و به این منظور لازم است تا هر 15 دقیقه یک بار این کار را تکرار نمایید.

بیشتر بخوانید: آموزش از بین بردن خراش روی چرم مصنوعی

سخن پایانی

در ادیم چرم به بررسی این موضوع پرداختیم که ترمیم چرم مصنوعی را چگونه انجام دهیم؟

با اطلاعاتی که در این زمینه به دست آوردید، امکان ترمیم چرم را دارید و اگر خودتان قادر به انجام این کار نیستید، بهتر است تا از طریق اشخاصی که در این زمینه مهارت دارند، به تعمیر چرم بپردازید.

در صورتی که قصد خرید چرم مصنوعی خام در انواع مختلف آن را دارید، از طریق ادیم چرم به عنوان وارد کننده چرم مصنوعی در ایران امکان خرید آنها را خواهید داشت. زیرا این مجموعه وارد کننده و عرضه کننده بهترین چرم های مصنوعی از سراسر جهان است.

برچسب‌ها:

یک دیدگاه برای “ترمیم چرم مصنوعی را چگونه انجام دهیم؟”

  1. سلام وقتتون بخیر
    ایا شما ست ترمیم چرم مصنوعی قهوه ای پر رنگ را دارید ؟ یا فروشگاه معتبری سراغ دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه