چگونه بوی چرم مصنوعی را از بین ببریم

چگونه بوی چرم مصنوعی را از بین ببریم؟ اگر به این فکر می کنید که برای از بین بردن بوی بد چرم چه باید کرد؟ شما تنها نیستید.

گاهی اوقات، محصولات چرم مصنوعی می توانند بوهای ناخوشایند و ناخواسته، از دود سیگار، عطرهای آشپزی، بوی بدن یا سایر بوها را در خانه جمع کنند. در اینجا چند نکته و تکنیک آزموده شده برای خلاص شدن از شر بوها و حفظ بوی چرم مصنوعی و بهترین ظاهر آن وجود دارد.

توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله از ادیم چرم همراه ما بمانید.

بوی چرم را چگونه از بین ببریم؟

اگر چرم شما بوی ماهی می دهد، احتمالاً به این دلیل است که با ماده ای حاوی روغن ماهی تماس پیدا کرده است. روغن ماهی اغلب به عنوان یک نرم کننده برای چرم استفاده می شود و اگر به طور کامل پاک نشود می تواند بوی قوی از خود به جای بگذارد. برای خلاص شدن از شر بوی ماهی، باید چرم را تمیز کرده و روغن ماهی باقی مانده را جدا کنید.

راه حل:

مرحله اول: تمیز کردن چرم برای تمیز کردن چرم، ابتدا با جاروبرقی هرگونه کثیفی یا باقی مانده از سطح را با استفاده از شلنگ متصل کنید. اگر لکه های سرسختی وجود دارد، از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن آنها استفاده کنید.

مرحله دوم: هنگامی که سطح تمیز شد، می توانید به درمان بوی ماهی بروید. درمان بو اقلام خانگی متعددی وجود دارد که می توان از آنها برای از بین بردن بوی ماهی از چرم استفاده کرد .

نکته:

سرکه سفید به دلیل توانایی خود در از بین بردن بوهای قوی شناخته شده است، بنابراین با پاک کردن ناحیه آسیب دیده با محلول سرکه رقیق شده شروع کنید. اگر به نظر می رسد که سرکه کار نمی کند، می توانید از الکل یا ودکا استفاده کنید. این مواد به سرعت تبخیر می شوند و بو را با خود می برند.

مرحله سوم: هنگامی که ناحیه مورد نظر را با یکی از این محلول‌ها درمان کردید، قبل از استفاده یا نگهداری مجدد اقلام چرمی، اجازه دهید کاملاً در هوا خشک شود. در صورت امکان، آن را در محلی با تهویه مناسب قرار دهید تا فرآیند خشک شدن سریعتر شود. با کمی زمان و تلاش، باید بتوانید بوی مزاحم ماهی را برای همیشه از بین ببرید.

خلاص شدن از بوی ماهی چرم مصنوعی
خلاص شدن از بوی ماهی چرم مصنوعی

چگونه یک کت چرم مصنوعی را خوشبو کنیم؟

چگونه بوی چرم مصنوعی را از بین ببریم؟ اگر کاپشن چرم مصنوعی شما شروع به بو دادن کرده است، چند کار وجود دارد که می توانید برای رفع بوی آن انجام دهید.

ابتدا

سعی کنید نقاطی را که به نظر می‌رسد بیشتر تحت تأثیر بو قرار دارند، تمیز کنید. می توانید از محلول آب و صابون ملایم یا پاک کننده های تجاری چرم استفاده کنید.

اگر ژاکت بعد از تمیز کردن نقطه‌ای هنوز بو می‌دهد ، می‌توانید آن را برای چند ساعت در فضایی با تهویه مناسب یا بیرون در هوای تازه آویزان کنید.

گزینه دیگر این است که کت چرم مصنوعی را در یک کیسه لباس قرار دهید و به مدت 24 ساعت در فریزر قرار دهید. این به از بین بردن باکتری هایی که ممکن است باعث ایجاد بو شوند کمک می کند.

قهوه یکی از بهترین روش از بین بردن بوی بد چرم مصنوعی

یک راه آسان و ساده استفاده از قهوه است. بسیار مهم است که آنها دانه های قهوه باشند و قهوه آسیاب نشده باشند. در غیر این صورت، ممکن است در معرض خطر لکه دار شدن کالاهای چرمی مانند جلیقه چرمی مردانه یا چرم مصنوعی کیف زنانه باشیم. برای از بین بردن بوی چرم با قهوه باید مراحل زیر را دنبال کنیم:

1یک کیسه بردارید و مطمئن شوید که سوراخ یا سوراخی در آن وجود ندارد.
2کت چرمی را با یک مشت قهوه در کیسه قرار دهید.
3کیسه را ببندید تا نتواند وارد هوا یا خارج شود.
4کیسه را کمی تکان دهید تا مطمئن شوید که قهوه در سراسر لباس پخش شده است.
5پس از 24 ساعت، کیسه را باز کرده و جسم چرمی را بیرون بیاورید.
6سپس اجازه دهید چند ساعت هوا بخورد.

پس از این فرآیند هم بوی بهترین چرم های مصنوعی و هم بوی قهوه از بین می رود.

بوی چرم را با بی کربنات خشک از بین ببرید

بی کربنات سدیم یکی از قوی ترین خوشبوکننده های طبیعی است. به همین دلیل است که از بین بردن بوی چرم که می تواند لباس یا لوازم جانبی ساخته شده با این ماده را ایجاد کند، مفید است. چندین روش برای انجام آن وجود دارد.

یکی از آنها عبارت است از:

قرار دادن شی چرمی در یک جعبه مقوایی و روی آن را با جوش شیرین بپوشانید تا بو را جذب کند. باید حدود 4 یا 5 روز در آن را ببندید و سپس تمام جوش شیرین را تکان دهید.

آن را با جوش شیرین بپوشانید تا بو را جذب کند. باید حدود 4 یا 5 روز در آن را ببندید و سپس تمام جوش شیرین را تکان دهید.

بهترین راه برای از بین بردن بوی چرم مصنوعی

چگونه بوی چرم مصنوعی را از بین ببریم؟ زمانی که چرم مصنوعی مانند چرم مصنوعی کفش زنانه، یعنی پوست تقلبی یا مصنوعی باشد، می‌توانیم محصول را با اجزای مایع بشوییم.

از آنجایی که

چرم نباید آسیب ببیند. گاهی اوقات که چرم مصنوعی نو است، کافی است آن را با مواد شوینده همیشگی خود تمیز کنید تا بوی بد آن از بین برود.

و اگر مشکوک هستید که لباس مصنوعی شما ظریف است یا از استفاده از روش های بالا می ترسید، می توانید از یک پارچه مرطوب آب گرم با کمی صابون نیز استفاده کنید و به آرامی آن را روی لباس چرمی تقلبی بکشید.

بو را با آب و سرکه از بین ببرید

اگر بوی چرم قوی است، یکی از بهترین راه ها برای رفع بوی بد چرم مصنوعی این است که:

می توانید آن را با یک پارچه آب گرم مخلوط با کمی سرکه پاک کنید. پس از انجام این کار، راحت است که چرم را تهویه کنید، همچنین بوی سرکه را از بین ببرید.

بهترین راه برای از بین بردن بوی چرم مصنوعی
بهترین راه برای از بین بردن بوی چرم مصنوعی

باید در نظر داشته باشیم که رطوبت مسئله اصلی بسیاری از انواع چرم است، زیرا رطوبت حاوی آب است، این امر در نهایت می تواند باعث تیره شدن و خراب شدن چرم شود. به همین دلیل، همانطور که در بالا توضیح دادیم، بهترین راه برای از بین بردن بوی این نوع چرم، قهوه یا جوش شیرین است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید بهترین و با کیفیت ترین چرم مصنوعی در فروشگاه چرم مصنوعی در تهران با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه