آیا کفش چرم بو میگیرد؟

آیا کفش چرم بو میگیرد؟ آیا با مشکل بو گرفتن کفش چرمی رو به رو هستید؟ کفش‌های چرمی می‌توانند عرق و باکتری‌ها را به دام بیندازند، مخصوصاً زمانی که خیلی تنگ باشند یا تهویه مناسبی نداشته باشند. این نوع باکتری ها تمایل به تکثیر سریع دارند و همچنین باعث ایجاد بوی نامطبوع می شوند.

راه های مختلفی برای از بین بردن بوی بد کفش های چرمی وجود دارد و باید اطمینان حاصل کنید که هنگام انجام این کار به چرم خود آسیبی وارد نمی کنید. روش‌های سنتی برای از بین بردن بو که در کفش‌های پارچه‌ای استفاده می‌شوند، ممکن است بهترین مناسب نباشند، زیرا برخی از آنها می‌توانند برای همیشه به چرم شما آسیب بزنند.

در این مقاله از ادیم چرم، بهترین روش‌ها را برای از بین بردن بو و بو از کفش‌های چرمی به اشتراک می‌گذاریم. ما همچنین بخشی را به بحث در مورد نکات مفیدی که می توانید با این روش ها اعمال کنید، اختصاص خواهیم داد.

علت بو گرفتن کفش چرمی چیست؟

در واقع اصلی ترین علت بو گرفتن کفش چرمی و سایر انواع کفش، وجود رطوبت است؛ زمانی که پا در داخل کفش عرق می کند و محیط کفش مرطوب می شود، بوی بد در کفش به وجود می آید.

علاوه بر آن بی کیفیت بودن چرم مصنوعی و یا نامناسب بودن آن برای تولید کفش از مسائل دیگری است که میتواند موجب ایجاد بوی بد  در کفش شود. به همین دلیل در حین خرید کفش چرمی باید به نوع چرم آن دقت کنید تا از کیفیت مناسبی برخوردار باشد.

چگونه بوی بد کفش را از بین ببریم؟ (3 راه موثر)

برای از بین بردن بوی بد کفش چرم مصنوعی راهکارهای مختلفی وجود دارد که از طریق آنها میتوانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

برخی از بهترین راهکارها که به این منظور میتوان به کار برد از قبیل زیر هستند:

1) استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین یک ماده بی بو و بی طعم است که به صورت پودری در بازار موجود است و از طریق عطاری ها میتوانید این پودر را تهیه کنید.

جوش شیرین خاصیت بو گیری بسیار چشم گیری دارد و در برطرف کردن بوی بد برای ظرفشویی، کفش و سایر فضاها قابل استفاده است.

از طرف دیگر

جوش شیرین میتواند رطوبت ایجاد شده در کفش چرم را نیز از بین ببرد و به این شکل باعث جلوگیری از بوی بد  داخل کفش شود. به این منظور کافی است تا کمی جوش شیرین را در داخل کفش خود بریزید تا متوجه تاثیرات آن بشوید.

از بین بردن بوی بد کفش چرم مصنوعی
از بین بردن بوی بد کفش چرم مصنوعی

2) از خوشبو کننده ها و بوگیرهای مخصوص استفاده کنید

راهکار دیگری که میتوانید برای کاهش بوی بد کفش انجام دهید و مانع ایجاد بو در کفش چرمی شوید، استفاده از خوشبو کننده و بوگیرهای مخصوص کفش چرم است که به صورت آماده در بازار موجود است و از طریق کفاشی ها و یا کفش فروشی ها میتوانید این نوع خوشبوکننده ها را تهیه کنید.

3) استفاده از کفی کفش

کفی کفش چرم مصنوعی ورنی یک گزینه بسیار مناسب است که از طریق آن میتوانید مانع بروز بوی بد در کفش شوید زیرا کفی کفش حاوی زغال فعال و جوش شیرین است که در خنثی کردن بوی بد کفش بسیار موثر است و میتواند رطوبت پا را به خود جذب کند.

بنابراین با به کار بردن یک کفی کفش با کیفیت و مناسب میتوانید تاثیر چشم گیری در این زمینه بگذارید.

بهترین انواع چرم مصنوعی برای جلوگیری از بو گرفتن کفش

همانطور که می دانید چرم مصنوعی انواع مختلفی دارد که همه انواع آن از شرایط مناسب برای تولید کفش برخوردار نیستند بلکه بعضی از آنها در این زمینه مفید واقع می شوند.

با این وجود بهترین انواع چرم مصنوعی که برای تولید کفش مفید و مناسب هستند، از قبیل زیر شناخته می شوند:

1) چرم مصنوعی منفذ دار

چرم مصنوعی بهترین نوع چرم است که برای تولید کفش میتوان از آن استفاده کرد و کفش هایی که از این نوع چرم تولید می شوند شرایط بسیار مطلوبی دارند زیرا این چرم دارای منافذی است که از طریق آنها امکان تنفس و اکسیژن رسانی به بخش های زیرین وجود دارد و به همین دلیل میزان بو گرفتن کفش چرمی و یا بو گرفتن پا در داخل آن به صفر می رسد.

در نتیجه

اگر می خواهید به صورت کلی مانع از بو گرفتن کفش چرمی شوید، تهیه این نوع کفش ها که با چرم منفذ دار ساخته می شوند یک راه بسیار مناسب خواهد بود.

2) چرم مصنوعی پلی اورتان

از دیگر انواع چرم مصنوعی که برای تولید کفش چرمی مناسب است و شرایط خوبی را ایجاد می کند باید به چرم مصنوعی پلی اورتان اشاره کرد.

چرم پلی اورتان ضد حساسیت است و همانند چرم منفذ دار از خاصیت تنفس پذیری برخوردار است. به همین دلیل این نوع چرم نیز از بهترین گزینه ها برای تولید کفش در نظر گرفته می شود و کفش های تولید شده با آن شرایط خوبی را به وجود می اورند.

3 نکته مهم از بین بردن بوی بد کفش چرم مصنوعی

از جمله نکات مهم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) از محصول زیاد استفاده نکنید

کفش های چرمی خود را در هیچ یک از این محصولات یا مواد (از بین برنده بو، جوش شیرین، سرکه و غیره) غرق نکنید. استفاده بیش از حد روی کفش های چرمی ممکن است به جای آن به آنها آسیب برساند.

چگونه بوی بد کفش چرم را از بین ببریم
چگونه بوی بد کفش چرم را از بین ببریم

2) از مواد شیمیایی خشن استفاده نکنید

مواد شیمیایی خشن همچنین می توانند به جای از بین بردن بوی بد چرم کفش شما را خراب یا تغییر رنگ دهند. همیشه ترکیبات محصولاتی را که استفاده می کنید بررسی کنید و از طبیعی بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

3) بگذارید کفش‌های چرمی‌تان به‌طور طبیعی خشک شوند

همیشه اجازه دهید کفش‌های چرمی‌تان به‌طور طبیعی خشک شوند و از خشک شدن آن‌ها در زیر نور مستقیم خورشید اجتناب کنید، زیرا ممکن است ترک بخورد یا خشک شود. اگر کفش‌های چرمی‌تان کاملاً خشک نشده‌اند هرگز نپوشید، زیرا فقط وضعیت را بدتر می‌کند.

سخن پایانی

با توجه به مسائل مطرح شده در ادیم چرم در خصوص اینکه (آیا کفش چرم بو میگیرد؟) و بهترین چرم مصنوعی کیف و کفش به راحتی میتوانید شرایط بهتری را برای خود به وجود آورید و از تعریق کفش و یا بو گرفتن آن جلوگیری کنید. از طرف دیگر با در نظر گرفتن این مطلب میتوانید جلوی بو گرفتن کفش چرمی خود را بگیرید و مانع از آن شوید.

در صورتی که

قصد خرید چرم مصنوعی خام برای تولید کفش را دارید، از طریق ادیم چرم میتوانید به این منظور اقدام کنید و چرم مورد نظر خود را از بهترین وارد کننده چرم مصنوعی در ایران خریداری کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه