فروشگاه چرم مصنوعی در تهران

چطوری از فروشگاه چرم مصنوعی در تهران می توان خرید کرد؟ اجناس چرم اصل مستلزم بررسی دقیق و چشم دقیق تشخیص کیفیت چرم است. برای اکثر خریداران معمولی، چرم فقط چرم است. اما، بسیاری از شما می دانید که این درست نیست، درست است؟

 تولیدکنندگان اغلب از انواع مختلف چرم بسته به محصول نهایی استفاده می کنند.

از آنجایی که قصد دارید سرمایه قابل توجهی را برای خرید محصولات چرمی اصل مورد علاقه خود سرمایه گذاری کنید، باید دو چیز را بدانید:

چگونه بهترین چرم را بخریم؟

در حالی که تصمیم گیری نهایی به عهده شماست، جزئیات ارائه شده در این راهنمای چرمی همه چیز را در خود دارد که مطمئناً دانش شما را برای تصمیم گیری نهایی بالا می برد. با ما تا انتهای این مطلب همراه بمانید.

انواع چرم مصنوعی: فروشگاه چرم مصنوعی در تهران

امروزه انواع مختلفی از مواد چرم مصنوعی موجود است که برای چرم پوشاک و محصولات مبلمان و سایر موارد استفاده می شود. چرم مصنوعی به دلیل ظاهر و انعطاف پذیری و همچنین به دلیل تأثیر مثبت بر محیط زیست در همین بازارها محبوبیت فزاینده ای پیدا کرده است.

از آنجایی که افراد بیشتری برای محصولات چرمی جایگزین خرید می کنند، حیوانات کمتری هر سال کشته می شوند و آلودگی کمتری از فرآوری آن حیوانات ایجاد می شود.

از انواع چرم مصنوعی در فروشگاه چرم مصنوعی در تهران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) چرم گیاهی

چرم وگان یک چرم مصنوعی محبوب است، اما اگرچه چرم گیاهی دوستدار حیوانات در نظر گرفته می شود، ساخت برخی از مواد مورد استفاده ممکن است سازگار با محیط زیست در نظر گرفته نشود. انواع مختلفی از مواد مورد استفاده برای ساخت چرم های گیاهی عبارتند از

  • Birko-Flor
  • Kydex
  • Lorica
  • PVC
  • Vegetan
  • Birkibuc

نکات مهم:

  1. Birko-flor یک چرم مصنوعی تقلیدی است که از اکریلیک و پلی آمید ساخته شده است
  2. کیدکس یک آلیاژ اکریلیک و پی وی سی است
  3. Loricaبا استفاده از چندین میکرو فیبر مختلف که با هم ترکیب شده اند تولید می شود
  4. از چرم وگان برای ساخت پوشاک، کفش و لوازم جانبی استفاده می شود.

2) چرم پلاستیک

چرم مصنوعی ساخته شده از پلاستیک یکی از پرکاربردترین انواع چرم ها در فروشگاه چرم مصنوعی در تهران است. در تهیه این نوع چرم، پارچه ای با روکش پلاستیکی استفاده می شود. این ظاهر چرم براق را به خود می گیرد.

ویژگی چرم پلاستیک

  • چرم پلاستیکی جایگزین بسیار مقاومی برای چرم طبیعی است
  • بر خلاف چرم خالص، محو نمی شود
  •  همچنین بسیار قوی و بادوام است

با این حال:

 خیلی دوستدار پوست نیست و همچنین نمی توان آن را به راحتی خشک یا شست و آن را برای استفاده در لباس نامناسب می کند.

 3) چرم پی وی سی

چرم پی وی سی (پلی وینیل کلراید) از رزین پلی وینیل کلراید به عنوان ماده اولیه خود استفاده می کند. گاهی اوقات به سادگی وینیل نامیده می شود. برای زیرلایه خود، از پارچه های مختلفی مانند پارچه بافته شده، پارچه بافتنی، پارچه نبافته و غیره استفاده می کند.

مرکز فروش پارچه چرم مصنوعی

مرکز فروش پارچه چرم مصنوعی

دوام و چرم PVC کمی بیشتر از چرم PU است زیرا در ساخت چرم مصنوعی PVC از لایه های بیشتری در زیر پوشش آن استفاده می شود. گاهی اوقات چرم پی وی سی به عنوان چرم “پورومریک” نیز شناخته می شود.

4) چرم PU

PU یا چرم پلی یورتان نوعی چرم مصنوعی است که ماده اولیه آن پلی اورتان است و یکی از کم هزینه ترین چرم های موجود در بازار است. در ساخت چرم PU، پارچه های پشتی مانند پنبه، پلی استر یا چرم خرد شده با یک پلیمر منعطف پوشانده می شود و سپس با انجام کارهای مختلف ظاهری چرم واقعی به آن می دهند.

از آنجایی که قیمت آن کم است، کیفیت و سایر خواص آن نیز به خطر می افتد.

کمی بیشتر در مورد چرم PU بدانید!

  • پس از چند سال استفاده، چرم PU می تواند ساییده شود و ترک بخورد، زیرا انعطاف پذیری پلاستیک مورد استفاده در تولید آن چندان انعطاف پذیر نیست.
    پلاستیک استفاده شده در تولید آن باعث می شود که محصول خیلی انعطاف پذیر نباشد.بنابراین، تنها از چند سال استفاده می تواند سایش و ترک بخورد.
  • برای شبیه سازی ظاهر چرم واقعی، سطح چرم PU با یک دانه نقش بسته است.
  • چرم PU در لوازم داخلی، کیف، لباس و کفش استفاده می شود.
  • از قابلیت تنفس خوبی برخوردار است از این رو در ساخت چکمه و سایر انواع کفش استفاده می شود.

بازار چرم مصنوعی تهران

شرکت ادیم چرم که وارد کننده چرم مصنوعی در تهران است، با محصولات خود، علاوه بر کیفیت بالا، به مشتریان خود امکان انتخاب گسترده‌ای از طرح‌ها و رنگ‌ها را نیز می‌دهد. با توجه به اینکه مشتریان در هر لحظه به دنبال تغییر و نوآوری هستند، شرکت ادیم چرم با محصولات خود، همیشه در جستجوی طرح‌های جدید و خلاقانه است.

آدرس : تهران، خیابان انقلاب، ابتدای سعدی شمالی، ساختمان پاشا، پلاک 652، طبقه اول واحد 6
 تلفن تماس : 66373921 – 021
 تلفن تماس : 09120318827

 

مراحل تولید چرم در شرکت چرم مصنوعی در تهران

این مراحل ب شکل زیر هستند:

1) بدست آوردن مواد پایه

اکثر تولید کنندگان چرم مصنوعی مثل چرم مصنوعی طرح Patineh از جمله شرکت چرم مصنوعی در تهران،  از پنبه یا پلی استر به عنوان ماده پایه پارچه های خود استفاده می کنند. انواع پارچه های پلی استر یا پنبه ای که به عنوان پایه چرم مصنوعی استفاده می شوند معمولا متخلخل و خشن هستند، به این معنی که آنها باید به طور خاص تولید شوند.

در برخی موارد، تولیدکنندگان چرم مصنوعی نیز ممکن است مواد پایه خود را تولید کنند، اما برای این تولیدکنندگان بسیار رایج است که مواد پایه خود را از تأسیسات تولید شخص ثالث تهیه کنند.

2) فرمولاسیون پلاستیک

در مرحله بعد، تولیدکنندگان چرم مصنوعی باید مواد پلاستیکی را که با پارچه های پایه خود می چسبانند، فرموله کنند. به عنوان مثال، PVC از ترکیب مواد تشکیل دهنده نمک و نفت ساخته می شود . تولید کنندگان با قرار دادن نمک در معرض الکترولیز کلر تولید می کنند و سپس این کلر را با اتیلن که از نفت به دست می آید ترکیب می کنند.

ماده به دست آمده اتیلن دی کلراید نام دارد که سپس در دمای بالا به مونومر وینیل کلرید تبدیل می شود.

سپس این مونومرها با رزین پلی وینیل کلرید به پلیمرهایی تبدیل می شوند. PVC مورد استفاده در تولید چرم مصنوعی باید انعطاف پذیر باشد، بنابراین تولیدکنندگان به این فرآورده نفتی نرم کننده هایی اضافه می کنند تا به پارچه پایه مورد استفاده در تولید چرم متصل شود.

چرم فروشی بازار بزرگ تهران

چرم فروشی بازار بزرگ تهران

فرآیند مورد استفاده برای ایجاد PU تا حدودی پیچیده‌تر است و شامل ایزوسیانات‌ها، پلی‌ال‌ها و افزودنی‌های مختلف است. پلیمرهای مختلف مورد استفاده در تولید PU به یکدیگر واکنش داده و سپس پردازش می شوند.

PU مورد استفاده در تولید چرم تقلبی در معرض مواد افزودنی پلاستیکی برای دستیابی به یک ماده نهایی انعطاف پذیر قرار می گیرد.

3) اتصال مواد

سپس، تولیدکنندگان چرم مصنوعی مثل چرم پوشاک یا چرم کیف از جمله شرکت چرم مصنوعی در تهران، PU یا PVC را به منسوجات پایه زیرین متصل می کنند. فرآیندهای مختلفی ممکن است مورد استفاده قرار گیرد، اما معمولاً شامل ذوب پلاستیک و پوشاندن آن بر روی پارچه پایه است.

 4) برش و آماده سازی پارچه

هنگامی که پلاستیک به پارچه زیرین چسبانده شد، به شکل و اندازه دلخواه برش داده می شود. در بیشتر موارد، چرم مصنوعی به صورت نوارهای بلند به فروش می رسد.

آیا چرم مصنوعی کیفیت خوبی دارد؟

وقتی صحبت از انواع چرم می شود، هیچ چیز به اندازه کیفیت و دوام چرم واقعی نیست. چرم مصنوعی یک انتخاب رایج است که بیشتر به دلیل مقرون به صرفه بودن و ماندگاری آن از نظر استفاده روزانه، رنگ ها و طرح های موجود و نگهداری کم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه