چرم مصنوعی PVC

چرم مصنوعی پلی وینیل کلراید (pvc) چیست؟ مواد به کار رفته در تولید چرم مصنوعی پی وی سی چیست؟ چرم مصنوعی دارای انواع مختلفی است که تمامی انها کاربرد بسیار زیادی در صنایع و تولیدات مختلف دارند. استفاده از چرم مصنوعی در جهان موجب شده تا به کار بردن انواع طبیعی چرم کاهش یابد و کمتر از چرم طبیعی در صنعت و امور مختلف استفاده گردد.

البته از آنجایی که چرم طبیعی بسیار محبوب است و به عنوان یک متریال لوکس و منحصر به فرد شناخته می شود، همچنان به میزان زیادی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

چرم مصنوعی پلی وینیل کلراید (pvc) یکی از انواع چرم غیر طبیعی است که در کارخانه ها تولید می شود و برای امور مختلف به کار می رود.

اگر میخواهید که با ویژگی های چرم پی وی سی آشنا شوید، تا انتهای این مطلب از ادیم چرم که بهترین وارد کننده چرم مصنوعی در ایران است، با ما همراه بمانید.

در مورد چرم مصنوعی پلی وینیل کلراید PVC بیشتر بدانید!!

چرم pvc که به صورت غیر طبیعی تولید می شود، از یک پوشش پلیمری برخوردار است و ظاهر پلاستیک مانندی را ایجاد می کند که در بسیاری از مواقع به چرم طبیعی شباهت دارد اما با کمی دقت میتوان متوجه تصنعی بودن آن شد.

 مواد به کار رفته در تولید چرم مصنوعی پی وی سی

برای تولید چرم مصنوعی پی وی سی از مواد مختلفی استفاده می شود و پلیمرهایی که در این زمینه به کار می روند تحت عنوان پلی وینیل کلراید شناخته می شوند که در یک فرآیند شیمیایی تولید می گردند. این نوع پلیمر با علامت اختصاری pvc نشان داده می شود.

علاوه بر پی وی سی

متریال دیگری نیز در تولید این نوع چرم به کار برده می شود که این مواد پلاستیک، فیبر و اسید فتالیک هستند و به عنوان روکش چرم پی وی سی بر روی آن قرار می گیرند که ترکیب این ساختار موجب می شود تا یک نوع چرم مصنوعی مناسب تولید شود.

7 کاربرد چرم مصنوعی PVC

چرم مصنوعی pvc در زمینه های مختلفی به کار برده می شود که مهمترین کاربرد آن به شرح زیر است:

  • تولید منسوجات مختلف
  • پوشش دهنده کف
  • پوشش دهنده دیوار
  • تولید انواع پوشاک
  • تولید روکش صندلی و مبل
  • تشک ورزشی
  • صنایع خودرو
  • و…
8 ویژگی چرم مصنوعی پلی وینیل کلراید
8 ویژگی چرم مصنوعی پلی وینیل کلراید

8 ویژگی چرم مصنوعی پلی وینیل کلراید PVC

مهمترین ویژگی های چرم مصنوعی پلی وینیل کلراید را میتوان از قبیل زیر در نظر گرفت:

1) ضد باکتری

چرم پی وی سی ضد باکتری است و این موضوع باعث می شود که به کار بردن آن در تولید کالاهای مختلف از نظر پاکیزگی و بهداشت شرایط مناسبی داشته باشد و موجب انتقال آلودگی نشود.

2) ضد آب

چرم مصنوعی pvc از خاصیت ضد آب برخوردار است که با این وجود به کار بردن آن در زمینه های مختلف مانع از نفوذ آب می شود و به عنوان یک متریال ضد آب مناسب شناخته می شود.

3) برخوردار بودن از انواع یک لایه و چند لایه

یکی از ویژگی های بارز و مهم چرم مصنوعی پلی وینیل کلراید، برخوردار بودن از انواع یک لایه و چند لایه است. به همین دلیل هر کسی میتواند آن را بر حسب نیاز خود مورد استفاده قرار دهد.

در مواقعی که

به چرم مصنوعی ضخیم تر نیاز باشد، میتوان از چرم چند لایه pvc استفاده کرد و یا در مواقع لزوم میتوان چرم یک لایه را به کار برد.

4) انعطاف پذیری بالا

خاصیت انعطاف پذیری این نوع چرم موجب شده است تا از آن بتوان برای امور مختلفی استفاده کرد و کالاهای مختلفی را از آن تولید نمود. انعطاف پذیری این چرم باعث می شود که آن را بتوان بر حسب فرم مورد نظر طراحی نمود.

5) جلوگیری از اتلاف انرژی

استفاده از چرم مصنوعی پلی وینیل باعث جلوگیری از اتلاف انرژی در سازه ها می شود و به همین دلیل از آن به عنوان دیوار پوش و کف پوش در بسیاری از ساختمان ها استفاده می شود.

6) افزایش ایمنی کار

از آنجایی که پی وی سی یک متریال ضد تعریق است و از ایمنی زیادی برخوردار است، به کار بردن آن موجب افزایش ایمنی کار می شود و این مساله نیز از دیگر دلایل به کار بردن آن در سازه های مختلف است.

7) قابلیت شست و شوی بالا

چرم پلی وینیل یک متریال ضد آب است که آن را میتوان به راحتی تحت شست و شو قرار داد و آلودگی های ایجاد شده بر روی آن را برطرف کرد. در نتیجه هر زمانی که شاهد دوده، آلودگی و یا سیاه شدن این نوع چرم مصنوعی شوید، به راحتی میتوانید با مواد شوینده مختلف آن را تحت شست و شو قرار دهید و پاکیزگی را در آن به وجود آورید.

8) ایمن بودن در برابر نفوذ حشرات

چرم مصنوعی pvc در برابر نفوذ حشرات بسیار مقاوم است و محیط های مختلف را از نفوذ هر گونه حشره در امان نگه می دارد. در حالی که متریالی همچون چوب میتواند موجب نفوذ موریانه و سوسک در فضا شود و این ویژگی نیز از دیگر مزایای به کار بردن pvc در ساخت سازه های مختلف است.

استفاده از چرم مصنوعی PVC در چه مکان هایی مناسب تر است؟

به دلیل ویژگی ها و شرایطی که در چرم مصنوعی پی وی سی قرار گرفته است، به کار بردن آن در مکان هایی از قبیل زیر به عنوان کف پوش و یا دیوار پوش می تواند گزینه مناسب تری باشد:

  • بیمارستان ها
  • کلینیک ها
  • ادارات
  • ساختمان ها
  • محیط های مسکونی
  • سرویس بهداشتی
  • و…
استفاده از چرم مصنوعی PVC
استفاده از چرم مصنوعی PVC

کلام پایانی

چرم مصنوعی پلی وینیل کلراید (pvc) در انواع مختلف و رنگبندی های گوناگون از طریق ادیم چرم امکان پذیر است و هر کسی که به خرید این نوع چرم به صورت خام برای تولید کالاهای مختلف نیاز داشته باشد، امکان تهیه آن را  از این مجموعه خواهد داشت.

چرم مصنوعی پی وی سی در ادیم چرم از کیفیت بسیار زیادی برخوردار است و از طریق بهترین تولید کنندگان pvc در جهان تامین می شود و در دسترس مردم عزیز کشور قرار می گیرد.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه