چرم مصنوعی ترمو

چرم مصنوعی ترمو از مواد شیمیایی خاصی تشکیل شده که ظاهر آن مشابه چرم طبیعی است. این نوع چرم وقتی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد با توجه به اینکه گرمای نور خورشید بسیار زیاد است باعث می‌شود تا این نوع چرم رنگ خود را تغییر دهند.
معمولا در جلدهای سررسید یا جلدهای دفاتر از این نوع چرم استفاده می‌کنند. البته این نوع چرم با توجه به قابلیت بسیار ویژه خود در انواع مختلف صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ما در ادامه قصد داریم در مورد ویژگی‌ها و حتی کاربردهای این نوع چرم اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد این نوع چند با شما صحبت کنیم

چرم ترمو چیست؟

بسیاری از صنایع تولیدی با توجه به اینکه قیمت چرم طبیعی مقرون به صرفه نیست؛ بنابراین به تعداد بالا نمی‌توانند از چرم طبیعی جهت تولید محصولات خود از جمله:

استفاده کنند. بنابراین ترجیح می‌دهند به سراغ چرم‌های مصنوعی ‌بروند. در بین انواع چرم مصنوعی چرم ترمو با توجه به اینکه در برابر حرارت بالای ناشی از چاپ طرح یا حکاکی مقاومت بسیار ویژه‌ای از خود نشان می‌دهد بنابراین کاربرد بسیار زیادی در تولید محصولات زینتی دارد.

این نوع چرم خریداران فراوانی دارد؛ چرا که هنگام چاپ طرح به شکل جزئی تغییر رنگ می‌دهد و این موضوع باعث می‌شود تا زیبایی آن چندین برابر شود.
مطمئناً متوجه این موضوع شده‌اید که برای تولید محصولات تزیینی ساخته شده از چرم نمی‌توان از چرم‌های عادی استفاده کرد؛ چرا که این نوع چرم‌ها در برابر حرارت بسیار بالا نمی‌توانند مقاومت از خود نشان داده و از بین می‌روند.

بنابراین لازم است تا چرم خاصی وجود داشته باشد که بتوان طرح‌های نفیسی را روی چرم مصنوعی طراحی کرد.

بیشتر بخوانید: چرم مصنوعی برای تولید

دلیل نامگذاری چرم مصنوعی ترمو

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های چرم مصنوعی ترمو مقاومت بسیار زیاد آن در برابر گرما است. به گونه ای که وقتی در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرد نور را از خود بازتابش می‌کند و این موضوع باعث می‌شود تا جذب گرما به نسبت کمتری اتفاق بیوفتد.

بعضی از چرم‌های مصنوعی نوع ترمو حتی وقتی در دمای بیش از ۲۵ درجه قرار می‌گیرند ،تغییرات را از خود نشان می‌دهند.

کاربرد چرم مصنوعی ترمو

از این نوع چرم جهت تولید سررسیدها استفاده می‌کنند .همانطور که در قسمت‌های بالا اشاره کردیم علاوه بر سررسید می‌توان دفاتر را نیز با استفاده از این نوع چرم تولید کرد.

البته امروزه با توجه به اینکه این نوع چرم طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده بنابراین اکثر شرکت‌ها و کارخانه‌ها تصمیم گرفتند تا ژاکت‌ها و پالتوهای چرمی زنانه یا مردانه و حتی پوتین، چرم کفش، چرم پوشاک، چرم خودرو و …. را نیز از این نوع چرم تولید کنند.

کاربرد چرم مصنوعی ترمو
کاربرد چرم مصنوعی ترمو

ویژگی و مشخصات چرم مصنوعی ترمو

معمولا در تولید سررسیدهای لاکچری از این نوع چرم استفاده می‌شود چرا که رنگ آن با توجه به تغییر دما تغییر پیدا کرده و علاوه بر آن در برابر آب نیز مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد

مهمترین مزیت استفاده از چرم ترمو برای حک کردن

با توجه به اینکه این نوع چرم خاصیت گرماپذیری زیادی دارد معمولاً برای درج لوگوها روی این نوع چرم استفاده می‌کنند بیشتر رنگ‌هایی که در چرم مصنوعی ترمو وجود دارد مناسب چاپ لیزری است.

چرم ترمو انعطاف بسیار بالایی دارد و بیشتر صنایع ترجیح می‌دهند که از این نوع چرم استفاده کنند ؛چرا که در شکل و اندازه انتخابی تولید می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر آن با توجه به اینکه این نوع چرم شباهت بسیار زیادی به چرم طبیعی دارد؛ بنابراین در صورتی که علاقه بسیار زیادی به استفاده از چرم طبیعی دارید اما ترجیح می‌دهید که از نوع چرم مصنوعی ترمو استفاده کنید، پیشنهاد ما چرم مصنوعی ترمو است.

بیشتر بخوانید: چرم مصنوعی برای شلوار

نکات خرید چرم ترمو

در صورتی که قصد دارید تا لوگوی خود را بر روی دفاتر اداری و سررسیدها درج کنید بهتر است که رنگ آن را روشن‌تر انتخاب کنید؛ چرا که در صورت درج لوگو رنگ آن تیره‌تر شده و ممکن است جلوه زیباتری نداشته باشد.

علاوه بر آن مشورت با یک کارشناس متخصص به شما کمک می‌کند تا بهترین نوع چرم از جمله چرم رنگی، چرم حصیری و … را انتخاب کنید برای این کار می‌توانید با شماره تماس‌های موجود در سایت تماس حاصل نمایید یا به شکل آنلاین با ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنیم.

نحوه خرید چرم ترمو

برای خرید چرم مصنوعی ترمو یا انواع چرم‌های مصنوعی با قیمت مقرون به صرفه می‌توانید به سایت آن مراجعه کرده و ابتدا قیمت‌ها و گالری تصاویر را مشاهده کنید و در صورتی که قصد خرید حضوری دارید می‌توانید به شکل حضوری مراجعه کرده و خرید خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه